Witamy

FIZJOACTIV Rehabilitacja z myślą o Tobie.

Fizjoterapia indywidualna – to terapia dobrana indywidualnie do Państwa potrzeb, do konkretnego problemu motorycznego czy przebytej kontuzji. Metody terapii, jakie proponujemy to obecnie najskuteczniejsze techniki stosowane w rehabilitacji – aktywne formy terapii oparte na najnowocześniejszych metodach terapeutycznych takich jak PNF, terapia manualna wg. Mulligana, Terapia tkanek głębokich czy Kinesiology Taping. Pomożemy w powrocie do sprawności po zabiegach operacyjnych, w uciążliwym bólu i starych kontuzjach. Podczas terapii szczególną uwagę poświęcamy znalezieniu przyczyn dolegliwości i skutecznej terapii mającej na celu pełny powrót funkcji. Łączymy aktywne formy rehabilitacji z funkcjonalnym podejściem. Do każdego Pacjenta  podchodzimy w indywidualny sposób, dobierając najbardziej skuteczną formę fizjoterapii.

FIZJOACTIV Kursy i szkolenia dla fizjoterapeutów.

Jako praktykujący fizjoterapeuci, ciekawi coraz to nowych metod pracy z pacjentem mieliśmy dość jeżdżenia po Polsce w celu zwiększania swoich kompetencji. Wychodząc na przeciw własnej żądzy wiedzy i potrzebom Waszym i naszych przyjaciół w 2011 roku zorganizowaliśmy pierwsze szkolenie w Lublinie. Jako organizatorzy kursów wykorzystujemy nie tylko swoją wiedzę fizjoterapeutyczną, ale też umiejętności zdobyte na studiach o specjalności zarządzania w służbie zdrowia.

Do tej pory FIZJOACTIV z sukcesem zorganizowało setki szkoleń, co roku zwiększamy swoją ofertę o nowe, ciekawe pozycję. Dbamy o jakość naszych szkoleń, uzyskując Akredytacje, zapraszając wykładowców z rzetelną wiedzą i długoletnim doświadczeniem, wyposażając swoją siedzibę w coraz nowocześniejszy sprzęt. Staramy się, aby nasze kursy mijały Ci w przyjaznej, rodzinnej atmosferze pracy.

Organizowane przez nas szkolenia adresujemy do szerokiego grona specjalistów zajmujących się leczeniem narządu ruchu i pracą z ciałem. W zależności od tematyki kursu odpowiednią wiedzę znajdzie tu: fizjoterapeuta, osteopata, lekarz (również studenci wyżej wymienionych kierunków), aczkolwiek część naszej oferty szkoleniowej przeznaczona jest także dla: masażystów, terapeutów manualnych, instruktorów ruchowych, trenerów, nauczycieli, rodziców, pedagogów...

FIZJOACTIV to tylko sprawdzone i przydatne kursy i szkolenia.

rehabilitacja w ciąży

Często Kobiety w trakcie ciąży i po porodzie odczuwają dokuczliwy ból kręgosłupa i stawów krzyżowo – biodrowych, niejednokrotnie uniemożliwia on normalne funkcjonowanie. Stosowanie środków przeciwbólowych w tym wyjątkowym okresie jest ograniczone, co stawia je sam na sam ze swoim bólem. Istnieją jednak techniki leczenia bólu kręgosłupa w sposób nieinwazyjny, zapewniające powrót do normalnego funkcjonowania. Profesjonalna rehabilitacja pozwala na przejście okresu ciąży i połogu bez bólu i stresu z nim związanego.

Ból kręgosłupa jest bardzo częstą przypadłością występującą u kobiet w ciąży i po porodzie. Najczęściej zjawisko to po porodzie ustępuje. Jednak niektóre przypadki bywają poważne i nie należy ich bagatelizować ani zaniedbywać. Obciążenie kręgosłupa u kobiety w ciąży wzrasta ze względu na zwiększającą się wagę kobiety i płodu oraz przesuwanie się środka ciężkości – jest to przyczyną dużych przeciążeń które skutkują bólem najczęściej dolnego odcinka kręgosłupa.

Zmiany hormonalne w organizmie ciężarnej nie są również bez znaczenia. Relaksyna – to hormon ułatwiający poród, rozszerzający drogi rodne, wpływa również na rozluźnienie więzadeł stabilizujących kręgosłup. Istnieje pewna potwierdzona naukowo zależność między zwiększonym oddziaływanie relaksyny a bólami kręgosłupa u kobiet ciężarnych.

Leczenie dolegliwości bólowych kręgosłupa w ciąży, gdy niejednokrotnie ból jest bardzo silny, jest konieczne, szczególnie wtedy gdy kobieta nie jest w stanie normalnie funkcjonować. Można stosować delikatny masaż, rozluźnianie powięziowe i odpowiednio dobrane ćwiczenia rehabilitacyjne.

Dla uzupełnienia proponujemy oklejania plastrami Kinesiology Taping, które zmniejszą obrzęk nóg i rozluźnią napięte mięśnie. Poprzez Taping można też odciążyć brzuch i odcinek lędźwiowy kręgosłupa w końcowych miesiącach ciąży. Jest to również metoda pomyślnie stosowana w leczeniu zespołu cieśni nadgarstka, objawiającego się drętwieniem rąk – problemu występującego aż u co trzeciej ciężarnej.

Zespół Fizjoactiv