.

Miejsca SKRZYŻOWAŃ NAPIĘĆ

Punkty kluczowe w terapii manualnej

Miejsce: Lublin

Cena kursu: 1400

Termin:  19-20.12.2020r.

Prowadzący: dr Marian Majchrzycki D.O. (fizjoterapeuta, osteopata)

Absolwent Wydziału Fizjoterapii Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu oraz Sutherland College of Osteopathic Medicine w Belgii, gdzie skończył osteopatię.

Od ponad 10 lat aktywny zawodowo jako skuteczny terapeuta manualny w Poznaniu. Adiunkt w Klinice Rehabilitacji Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Założyciel Akademii Terapii Manualnej oraz twórca szkoleń dla fizjoterapeutów i lekarzy z zakresu terapii manualnej i masażu.

Prelegent licznych konferencji naukowych, autor ponad 100 artykułów na temat usprawniania narządu ruchu, z zakresu terapii manualnej, osteopatii, ortopedii, neurologii, onkologii, geriatrii.

Kurs jest przeznaczony dla fizjoterapeutów, osteopatów i lekarzy.

Na kursie przedstawiona zostanie szczegółowa diagnostyka dysfunkcji kluczowych miejsc skrzyżowań napięć powstających w ciele człowieka. Omówione będą wybrane struktury anatomiczne (stawy, mięśnie, nerwy, naczynia krwionośne) oraz ich połączenia mięśniowo-powięziowe w danej okolicy ciała.

Przedstawione zostaną najczęstsze dolegliwości – bóle i utrata ruchomości, spowodowane powstałymi dysfunkcjami danej okolicy ciała. Instruktor zaproponuje skuteczne techniki manualne – osteopatyczne, rozwiązujące problem utraty ruchomości oraz przywracające prawidłową funkcje, ruchomość oraz ukrwienie kluczowych miejsc w ciele człowieka.

Po kursie Terapeuci będą skuteczniej palpować, odnajdywać zaburzenia - utratę ruchomości stawowej czy tkankowej omawianych struktur anatomicznych. Będą mieli możliwość skuteczniej wykonywać terapię z zastosowaniem przedstawionych bezpiecznych technik manualnych.

Jeżeli przyczyna dolegliwości pacjenta jest spowodowana dysfunkcją to zaproponowane techniki udoskonalą terapię z pacjentem przy wybranych dolegliwościach: bólach głowy, szumach usznych, bólach odcinka szyjnego kręgosłupa, bólach w klatce piersiowym, bólach brzucha, bólach lędźwiowych, bólach kolan, przewlekłym zmęczeniu. Wpłyną one na poprawę oddychania, wyciszenie współczulnego układu nerwowego, poprawę metabolizmu, poprawa ukrwienia i pracę narządów wewnętrznych oraz postawę ciała.

Zajęcia mają w 90% charakter praktyczny, uzupełnione krótkimi wykładami, wyjaśniającymi zastosowanie kliniczne danych technik osteopatycznych

PROGRAM KURSU:

Pierwszego dnia zwrócimy uwagę na wybrane miejsca powyżej przepony takie jak:

Dzień I

Pierwszego dnia zwrócimy uwagę na wybrane miejsca powyżej przepony takie jak:

• połączenie głowy i szyi
  • staw skroniowo-żuchwowy
  • kość gnykowa
  • przejście szyjno-piersiowe
  • górny otwór klatki piersiowej
  • klatka piersiowa, napięcia żebrowe i trzewne
  • wybrane punkty w terapii barku

Dzień II

Drugiego dnia przyjrzymy się terapii poniżej przepony. Punkty kluczowe to między innymi:

• wybrane narządy wewnętrzne podprzeponowe
  • przejście piersiowo-lędźwiowe
  • mięśnie biodrowo-lędźwiowe
  • stawy biodrowe
  • stawy kolanowe
  • wybrane punkty na stopie

Zgłoszenie na kurs

O zakwalifikowaniu na kurs decyduje przesłanie następujących dokumentów:

2. Kopii dyplomu fizjoterapeuty lub lekarza
  3. Kopii wpłaty zaliczki w wysokości 300 zł na poniższy rachunek bankowy:
    Fizjoactiv ul. Bursaki 17   20-150 Lublin
    Alior Bank nr konta:   39 2490 0005 0000 4500 5993 5782
    Tytuł przelewu: Imię i nazwisko kursanta, nazwa i termin kursu.

Czas wpłynięcia maila i zaliczki będzie decydował o kolejności na liście uczestników kursu.

Przesłanie zgłoszenia na kurs jest również równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją regulaminu organizacji kursów FIZJOACTIV (dostępny w zakładce "przed kursem")

KURS TERAPII MANUALNEJ

I moduł

Odcinek lędźwiwy kręgosłupa, miednica, biodro, udo. Kliniczne aspekty układu moczowo-płciowego.

Przed kursem

Dla uczestników