Osteopatyczna diagnostyka i terapia BÓLÓW GŁOWY

Prowadzący: Dr Michał Chwastowski D.O., PT - Dyrektor FICO Osteopathy Academy Polska.

Wykładowca w Flanders International College of Osteopathy oraz wykładowca w zakładzie Ortopedii i Traumatologii Katedry Rehabilitacji Klinicznej na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie.

Uczestnik kilkudziesięciu szkoleń z zakresu osteopatii i medycyny manualnej. Osteopata z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w zakresie medycyny manualnej.

Cena: 1 350 PLN

Termin:  08-10.11.2018r.

Miejsce: Lublin

Autorski kurs „Osteopatyczna diagnostyka i terapia bólów głowy” jest pierwszym w Polsce
kursem tak wyczerpująco i holistycznie przedstawiającym problem diagnostyki i leczenia bólów
głowy różnego pochodzenia!

Ten trzydniowy kurs składa się z części praktycznej i teoretycznej w łącznej ilości 30 godzin dydaktycznych.
W oparciu o założenia osteopatii i bazując na aktualnych doniesieniach naukowych
przedstawiona zostanie metodologia diagnostyki różnicującej bóle głowy (znajdowanie
przyczyny pośredniej i bezpośredniej – napięciowej, wisceralnej, psychicznej i innych).
Prezentowany będzie przede wszystkim sposób myślenia charakterystycznego dla osteopatii,
ale także uznane techniki osteopatyczne wykorzystywane do kompleksowego leczeniu
dolegliwości bólowych głowy.
Zdobyta wiedza z pewnością pozwoli Uczestnikom kursu trafnie diagnozować, skutecznie
leczyć bóle głowy, a co najważniejsze rozróżniać i wiedzieć, kiedy skonsultować z lekarzem
problem pacjenta.

Plan kursu:
- wytłumaczenie definicji osteopatii
- głowne założenia osteopatii
- fakty statystyczne dotyczące bólów głowy
- pojęcie bólu
- przyczyny bólu głowy
- podział bólów głowy
- diagnostyka różnicowa bólów głowy
- geneza powstawania bólów o podłożu neurologicznym, naczyniowym, toksykogennym,
napięciowym i innym
- nauka i zrozumienie anamnezy
- interpretacja badań obrazowych i wyników krwi
- czerwone i zółte flagi
- bóle napięciowe:
- istota, diagnoza oraz techniki leczenia strukturalne, wisceralne oraz kranialne
- osteopatyczne „połączenia“ w bólach napięciowych
- zalecenia dla pacienta
- bóle migrenowe:
        - osteopatyczne „połączenia“ w bólach migrenowych
- bóle klasterowe:
        - istota, diagnoza oraz techniki leczenia strukturalne oraz kranialne
        - osteopatyczne „połączenia“ w bólach klasterowych
- bóle zatok:
        - osteopatyczne „połączenia“ w bólach zatokowych
        - zalecenia dla pacjenta
- osteopatia w leczniu bólów głowy - podsumowanie

Zgłoszenie na kurs

O zakwalifikowaniu na kurs decyduje przesłanie następujących dokumentów:

2. Kopii wpłaty zaliczki w wysokości 300 zł na poniższy rachunek bankowy:
    Fizjoactiv ul. Dożynkowa 21a/32 20-223 Lublin
    Alior Bank nr konta: 39 2490 0005 0000 4500 5993 5782
    Tytuł przelewu: Imię i nazwisko kursanta, nazwa i termin kursu.

Czas wpłynięcia maila i zaliczki będzie decydował o kolejności na liście uczestników kursu.

Przesłanie zgłoszenia na kurs jest również równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją regulaminu organizacji kursów FIZJOACTIV (dostępny w zakładce "przed kursem")

KURS TERAPII MANUALNEJ

I moduł

Odcinek lędźwiwy kręgosłupa, miednica, biodro, udo. Kliniczne aspekty układu moczowo-płciowego.

Przed kursem

Dla uczestników